Thursday, February 26, 2009

BETULKAH PENGAKUAN MUKHRIZ NI.....

Apa nak jadi dengan umno ni, orang dalam burukkan orang sendiri kew. Atau kebenaran yang diluahkan. Hai pelik sungguh aku lah. Nah ikuti kenyataan beliau:

.
-
"Calon Ketua Pemuda Umno, Mukhriz Mahathir mengakui UMNO sudah jauh menyimpang dari perjuangan untuk agama, bangsa & tanahair. "Kita sudah menyimpang dari perjuangan untuk agama, bangsa & tanahair... Rakyat tidak lihat kita benar-benar berpegang kepada perjuangan kita. "Ucapan kita sudah jadi retorik, & orang kata kita retorik dan tidak amalkan apa yang kita cakap...," kata dalam program Hujah di TV9 malam tadi.
-
-Peh nak muntah aku dengar pengakuan beliau ni. Macam nampak benar umno ni, memang macam two .

-Patutlah sekarang ni Agama Islam dipinggirkan sehingga ada mufti yang mendakwa orang Islam murtad sudah mengjangkau lebih dari 250,000 orang. Bangsa Melayu sudah lama dipinggirkan kerana dasar kerajaan BN yang dilihat tidak menguntungkan orang Melayu. Orang Melayu ketinggalan dalam segenap segi semuanya kerana kegagalan dasar kerajaan BN yang terasnya adalah UMNO.
-
Manakala Tanah rezab Melayu semakin mengecil kerana digadaikan oleh kerajaan BN contohnya tanah orang Melayu di Johor tergadai kepada orang asing di Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI). Tanahair sendiri lambat laun akan tergadai kepada negara asing lantaran dasar kerajaan BN yang hanya mementingkan projek di mana ianya memberikan keuntungan kepada kroni-kroni mereka.
-
Maka Celakalah Orang umno yang membuat seperti dikatakan oleh mukhriz.

2 comments:

  1. mukriz kincing berapi tapi bab ni die betui.. hahaha

    huhu sejarah memberitahu kite cerita yg lepas... memberitahu bukan membaca sahaja tapi mengambil pengajaran, kenal mane permata mane kaca..

    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/sejarah-mengajar-dan-membezakan-baik.html
    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/exco-hina-sultan.html
    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/mb-haram-bakal-berkubur-3-mac.html

    ReplyDelete
  2. ello bro,, mintak izin aku amik artikel nie.....

    ReplyDelete