Sunday, March 1, 2009

TIDAK SEDAR-SEDAR LAGI

Sejak dahulu pemimpin umno hanya membawa manifesto hangat-hangat tahi ayam didalam pembenterasan politik wang. Sebagai contoh dalam keterangan isa samad bersama astro, beliau berkata " Semua ahli umno sedia tahu dan maklum tentang isu politik wang dan oleh itu saya telah dijadikan kambing hitam". Sebagai kesimpulannya ini menunjukkan umno totok masih lagi mengamalkan dasar politik wang.
-
Contoh yang dapat dilihat di kawasan N9 tercinta ini. Isa serta konco-konconya masih lagi bergelandangan di 7 bahagian, disebabkan itu isa memenangi ketua bahagian. Semua ini kerana politik wang. Begitu banyak persoalan yang timbul didada muda-mudi mengenai isa yang hendak mendominasi politik di N9 semula.
-
Kalaulah isa mendominasi politik umno/bn di N9. Itu adalah tanda-tanda :
a) Bn akan menempah liang lahad.
b) Bn akan berperang sesama sendiri.
c) Isa bercita-cita kembali didalam kabinet najib.
-
Sebab-sebab isa dapat memasuki umno dan akan terus dengan tujuannya kerana DiA PeRnAh mEnYeLaMaTkAn NaJiB DiDaLaM SkAnDaL DeNgAn aRtIs tErKeMuKa tAnAh aIr (dah tentu najib terhutang budi)
-
Sebab-sebab isa menceburi politik semula :
1) Kerana mati hidup semula - Mungkin isa sudah bertaubat dan sedar bahawa haram makan duit rakyat( itupun kalau isa sedar)
2) Ataupun ingin menjadi Hantu bernyawa- Isa akan lebih jahat daripada syaitan-syaitan biasa.
-
Walau apapun rakyat bukan bodoh lagi tetapi umno serta generasi tua terkutuk yang dah nyanyuk dan hanya sibuk mengumpul harta yang x boleh nak bawak mati.

No comments:

Post a Comment