Sunday, April 5, 2009

DIPERMAINKAN SELAMA 50 TAHUN

1)Hak milik tanah yang selama ini menjadi mainan politik Kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak 50 tahun lalu.
Agenda yang dilakukannya:
-
Setiap kali menjelang pilihan raya umum terdapat beberapa orang petugas datang mengukur keluasan tanah kononnya akan dijadikan tanah berstatus TOL, kemudian ada-ada saja orang akan ukur tanah dan bila selesai kempen pilihan raya mereka pun hilang.Rupanya selama ini penduduk dibiarkan tanpa sebarang jawapan walhal sudah beberapa kali penduduk terbabit mengisi borang permohonan.
-
Mempergunakan 'talian hayat' memberikan hak milik tanah sekiranya BN mengekalkan kerusi di Dewan Undangan Negeri N25 Bukit Selambau setiap kali pilihan raya umum.
-
2)MEDIA UMNO BN KOREK BAHAN 1995 HENTAM ANWAR
-
TV3 suku dan RTM yang merupakan talian hayat terakhir UMNO BN meneruskan tradisi berkempen untuk calon BN sempena 3 pilihanraya kecil ini.Terbaru media pengampu serta pembodek terbaik negara mengulang tayang ucapan DS Anwar ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1995.Dahsyatnya media pengampu ini bekerja,mereka sanggup mengorek kisah yang berlaku 14 tahun lepas demi memuaskan pemimpin UMNO BN yang menjadi pujaan dan pujian hati mereka.
-
3)Rasuah basikal dan tabur wang RM400 seorang
-
Umno memberi sebuah basikal dan wang berjumlah RM400 kepada semua penduduk di Changkat Jering untuk memastikan penduduk di kawasan itu memberi undi simpati kepada calon mereka.
-
Perkara tersebut diakui oleh seorang penduduk yang enggan dikenali bahawa semua penduduk telah menerima pemberian daripada Umno.





3 comments:

  1. isu TOL tu kalau kita kaji elok2 sebenarnya lagi ramai melayu yg dapat.. ini pun nak diputar belitkan oleh BN..

    padahal BN dah memerintah 50 tahun tanah TOL pun tak boleh nak selesai ke? poodah!

    Hidup PAS!

    ReplyDelete
  2. MEMBELA BANGSA DARI PENINDAS BANGSA- bangsa mane dan siapa yg membela..?

    ReplyDelete