Wednesday, April 8, 2009

TIDAK SEDAR LAGIKAH RAKYAT MALAYSIA

Latar belakang Mahathir tidak memberi sebarang erti bahkan beliau akan meneruskan semula polisinya yang dimantapkan lagi oleh Dato' Seri Najib Tun Razak sendiri.
-
Untuk menyelamatkan Islam dan orang Melayu supaya dijauh daripada segala mala petaka dan bahaya, jika mereka (Umno) meneruskan tradisi membelakang tuntutan moral, agama dan perlembagaan mereka akan menempa satu masa depan yang sangat malang kepada umat Islam dan rakyat Malaysia jika terus dihanyut oleh duit, rasuah dan nafsu maka mereka akan mengikut kaum-kaum yang dimusnah oleh Allah seperti mana dalam sejarah mereka yang menyokong kezaliman, kebatilan dan memihak kepada kejahatan pastinya mereka akan musnah seperti mana kaum-kaum yang telah musnah dahulu.

-
Kemasukan Mahathir akan merapat saf kepimpinan khasnya dalam Umno, kedudukan agama Islam dalam konteks Islam Hadhari tidak akan dipopularkan. Apatah lagi di zaman Abdullah pun Islam hadari tidak begitu popular.
-

Tetapi sedarkah rakyat malaysia berapa lamakah mahathir memerintah malaysia dan apakah yang terjadi kepada bangsa melayu. Adakah sudah bodoh orang-orang yang tidak mengiagati apa yang telah dilakukan olehnya. Antara perkara yang dilakukannya adalah:
1)Membuatkan negara mempunyai hutang yang berlipat ganda dengan negara luar kerana sibuk duk bangun banggunan, sedangkan banggunan itu dimiliki oleh orang luar bukan rakyat negara kita.
2)Keluarganya bertambah kaya dan mewah sedangkan rakyat semakin susah dan tersiksa.
3)Kerananya juga raja-raja kehilangan kuasa dan kekebalan.
4)Memegang tampuk pemerintah selama 24 tahun dan jika dilihat tahap sosial kepada negara menjadi seperti zaman jahiliah.
5)kejadian pembunuhan As-Shahid Ustaz Ibrahim Libya.
6)Tangkapan operasi lalang melibatkan kepimpinan pembangkang.
7)Mengekalkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
8)Menaikan harga barangan keperluan seharian atau harga minyak dan sebagainya.
9)Bertindak menghentam parti yang dipimpinya di era Perdana Menteri ke lima, Tun Abdullah Ahmad Badawi.
-
Ini adalah beberapa perkara yang telah dilakukan mahathir. Kita sebagai rakyat malaysia tidak dapatkah melihat perkara yang telah dilakukannya. Adakah sanggup setelah tergadai negara baru nak menyesal.

3 comments:

  1. memang tak sedar diri, skrg asik ungkit zaman dia takda ni, takda tu coz saya pandai mentadbir.

    ReplyDelete
  2. bukan rakyat malaysia yg tak sedar tapi madey yg tak fhm bahasa..hahaha

    ReplyDelete
  3. salam penulis dan pembaca..

    mamak faham bahasa die je lah..
    nak minta penjelasan kiranya anda boleh memperjelaskan sedikit hal undang2 MALAYSIA... bukan nak ajak bergaduh.. hehehe

    link yg terlibat:
    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/nik-aziz-bela-dap.html

    ReplyDelete