Monday, March 9, 2009

BAGUS PIDATO KEBANGSAAN KETUANAN RAKYAT


Aku telah pergi mendengar pidato kebangsaan yang dianjurkan Anwar Ibrahim dan aku mula memahami apa yang diperjuangkan mereka. Disebabkan politik hari ini yang banyak menuduh pihak pakatan menjadi dalang menderhaka dan merosakkan bangsa. Seperti apa yang dikatakan Wan indra putera ahmad (Wakil presiden gabungan badan NGO Malaysia) maka dengan itu aku telah pergi mendengar sendiri apa yang diperjuangkan.
-
Diperjuangkan :
1) Membela bahasa melayu dan menghormati raja-raja melayu dan tidak pernah menderhaka kepada mereka.
2) Membela nasib rakyat dan menyuarakan hasrat rakyat serta permasahalahan kerana rakyatlah yang memerintah. Disebabkan jika tiada rakyat maka tiadalah kerajaan.
3) Menentang ahli- ahli politik yang hanya mengamalkan dasar korup dan tidak boleh menjalankan tugas akan dipecat.
4) Sentiasa membela rakyat malaysia.
-

Begitu banyak lagi yang diperjuangkan dan aku dah melihat bukti-buktinya.
-

Aku tidak memihak kepada sesiapa tetapi mana yang betul harus diperjuangkan. Bukankah ini sumpah yang diangkat oleh orang melayu terdahulu........

No comments:

Post a Comment