Wednesday, March 25, 2009

PERANGAI SEBENAR PUTERI-PUTERI UMNO

:"Jaga maruah diri, jaga maruah Puteri, jaga maruah parti. Jangan jual dan calarkan imej Puteri UMNO
-
:“Jangan sama sekali menyalahgunakan jawatan untuk melobi projek, mengejar jawatan dan mengejar kepentingan diri,"
-
jangan menjadi pemimpin yang muncul di waktu pemilihan sahaja dan menjadi pemimpin yang dituduh ‘memupuskan’ UMNO kerana rakyat tidak boleh ‘beli makanan’ dengan cakap-cakap sahaja.: :
-
“Kita tidak mahu UMNO yang ditubuhkan 52 tahun yang lalu akhirnya terkubur kerana generasi muda hari ini tersilap membuat percaturan, meletakkan kelebihan diri melebihi parti,"
-
:Menurutnya, arena politik bukan wadah untuk mengejar kuasa dan wang ringgit tetapi keutamaan harus diletakkan kepada perjuangan membela nasib bangsa dan rakyat. :“Baru-baru ini negara telah dikejutkan dengan demonstrasi menentang pengajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI). :
-
“Puteri tidak bersetuju dengan pendapat bahawa PPSMI telah menindakkan bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar sistem pendidikan di negara ini. Ini kerana skop pelajaran harus dilihat dari sudut penguasaan pelbagai jenis ilmu,” katanya. :Sementara itu, Pengerusi Biro Keahlian Puteri UMNO, Datin Ismalina Ismail dalam reaksinya kepada ucapan Noraini berkata ahli Puteri perlu berani untuk berubah bagi memastikan sayap parti itu terus relevan kepada generasi muda khususnya.
-
-
-
Nampaknya banyaklah keburukan yang telah dilakukan puteri umno. Kenapalah mereka-mereka ni baru nak berubah bila rakyat dah mula muak dengan mereka. Hai selama 52 tahun memerintah apa yang rakyat dapat. Sudahlah buktikan kata-kata anda itu dahulu barulah rakyat percaya...

1 comment:

  1. gambar takde EP dengar citer PUTERI umno ni nalek2?

    salam semua...
    terdapat pilihan raya Umum MALAYSIA dan bijaknya YAB Nizar, antara rahmat dan hikmah penduduk bukit gantang
    link nye:

    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/pilihan-raya-malaysia-bijaknya-yab-ds.html

    ReplyDelete