Tuesday, March 24, 2009

LEMBUT LIDAH DARI GIGI


Datuk Seri Mohd Najib Razak menegaskan, Umno mesti berubah serta berhenti daripada dikaitkan dengan politik wang dan sebarang amalan siasah yang tidak sihat bagi memenangi semula hati dan pemikiran rakyat, khususnya orang Melayu. (yakni coverlah sikit jgn sampai terkantoi)
-
"Jadinya, mahu tidak mahu, kita mesti berubah untuk kepentingan rakyat. Berubah dari sikap mazmumah kepada sikap mahmudah. Berubah daripada kurang mesra kepada mesra, daripada mementingkan diri kepada mementingkan rakyat, daripada malas kepada rajin kerja, berubah daripada kurang berkhidmat kepada suka berkhidmat. (Kenapa baru sekarang nak berubah, katalah x wujud pakatan rakyat mahu tidak rakyat masih diperbodohkan)
-
Pada persepsi ramai, katanya, hala tuju Umno menyimpang jauh daripada perjuangan asal, menyebabkan sejumlah besar rakyat yang dahulunya bersama Umno menukar haluan mereka. Justeru, tugas perwakilan kali ini paling berat dalam sejarah Umno kerana ia bakal menentukan survival parti. "Berbeza tahun pemilihan lalu, yang dipertaruhkan kali ini bukan hanya sejumlah jawatan. Bukan pula sekadar kedudukan atau status mana-mana individu. Yang dipertaruhkan sebenarnya ialah survival Umno itu sendiri.(Baru sedar agaknya siapa yang bayar gaji dia orang)
-
Mengubah cara Umno menentukan pemimpin termasuk sistem kuota dengan memberikan hak memilih ke tangan kumpulan yang lebih besar. Ketika ini, pemilih bagi perhimpunan Agung Umno hanya di kalangan hampir 2,600 perwakilan dari 191 bahagian. (Dah nyata pemilihan org umno adalah berdasarkan kepentingan masing-masing)
-
"Ini bukan gurauan. Kita mesti hapuskan politik wang hingga akar umbi. Jika tidak, nanti kita sama-sama bertanggungjawab mengkafan dan menguburkan Umno," katanya.(Em memang dah berkubur pon)
-
Diatas adalah beberapa petikan ucapan najib, tapi x sedarkah beliau ataupun masih nak bodohkan rakyat sedangkan begitu lama x berubah kenapa baru sekarang.
-
Yang najib ni kes altantuya x selesai lagi so apa cerita...

No comments:

Post a Comment