Thursday, March 12, 2009

PERHATIAN MB NEGERI SEMBILAN DAN KM MELAKA, GAJI ANDA DIBAYAR RAKYAT. SELESAIKAN KES KES BERIKUT, BUKANNYA DUDUK MEMBESARKAN TELOR...

Dibawah ini adalah permasahalahan yang diadukan rakyat setempat kepada wakil rakyat mereka. Setelah itu wakil rakyt mereka mengajukan kepada pihak berkenaan tetapi tiada tindakan diambil. Oleh itu tugas anda sebagai pemimpin negeri, pantaulah sikit tentang kes-kes tersebut.
-
Kawasan Melaka...
1- Bukit Katil (Solok Tambah) *Dah lima tahun kawasan ini asyik berlaku banjir sehinggalah sekarang.
2- Masjid Tanah (Persimpangan Politeknik) *Letakkan Polis untuk mengawal lalu lintas, jangan sampai adew yang kepala dah bersepai baru nak amik tindakan.
3- Lubok China (Pekan Lubok China) * Kawasan sungai dikatakan telah dikorek tetapi apabila dilihat tiada apa pun yang dilaksanakan dan banjir masih berlaku.
-
Kawasan Negeri Sembilan.
1- Port Dickson
* Jalan yang tidak diturap dengan kemas dan berlobang-lobang macam orang yang turap jalan two. Ini menyebabkan banyak kemalangan berlaku dan Rim kenderaan banyak rosak.
2- Seremban (Temiang)
* Projek membesarkan anak sungai yang x semenggah. Memang orang yang uruskannya macam babi.
3- Kuala Kelawang (Jelebu)
* Banjir tetap berlaku, tah apa yang dia orang korek pun kita x tahu.
4- Linggi
* InI KaWaSaN YaNg lEbIh x tErURuS KeRaNa wAkIl rAkYaTnYa mEmAnG PuKiMaK, sIaL, bAbI, HaRaM JadAh kerana x tahu nak jalankan tugas dan hanya mengejar kekayaan semata-mata sedangkan pukimak ni adalah Exco Negeri Sembilan..
Antara masalahnya adalah :
a)Jalan Raya Yang x siap-siap.
b)Lampu jalan yang telah berulang kali diajukan, tapi x laku.
c)Banjir - pihak menjalankan tugas x pikirkan hak-hak orang ramai.
d)JKK kampung dilantik dari orang luar dan ini menyebabkan rakyat kesusahan.
e)Tidak diambil berat tentang rakyat-rakyat yang miskin.
f)Insfrastruktur yang mengarut dan terbiar.
-
Kepada MB NS DAN KT MLK tolong pantau tentang masalah-masalah ini, jangan sekadar indah kabar dari rupa. Dan tolong buang anjing-anjing yang x tahu jalankan kerja.....
-
Rakyat bukan bodoh dan rakyat sudah lama dibelenggu masalah.

1 comment:

  1. wah... hang ni boleh jadi pemberita cam karam sing waliya... hahaha betul2 cukup2 lah besaqkan teloq tu... org da tau teloq hampa besaq

    ReplyDelete